Sendcloud koppelen

Updated 1 month ago by Stan Janssen

Gebruik je als vervoerder Sendcloud? Dan kan je eenvoudig jouw account toevoegen in GoedGepickt en vanuit GoedGepickt automatisch verzendlabels aanmake & afdrukken. Deze verzendlabels worden automatisch aangemaakt in Sendcloud met jouw gewenste opties.

De mogelijkheden:

  • Eigen contracten welke zijn ingeladen in Sendcloud, kunnen direct in GoedGepickt worden gebruikt;
  • De zendingstatus houden we bij, zodat je in GoedGepickt kunt zien of je zending is afgeleverd;
  • Internationale zendingen buiten de EU worden verwerkt met een douane document;
  • Middels de GoedGepickt Automatische actie-regels kan je automatisch de gewenste verzendmethode laten selecteren.
De regels zoals deze ingesteld staan in Sendcloud worden niet gebruikt. Je kan hiervoor de GoedGepickt feature gebruiken: Automatische acties, waarmee je ook de gewenste vervoerder, methode en opties kan selecteren.

API gegevens ophalen

Om de koppeling tussen GoedGepickt en Sendcloud op te zetten heb enkel de Publieke sleutel + Geheime sleutel (van de API) nodig. De API gegevens kan je opvragen middels onderstaande stappen:

Stap 1 - Log in op jouw Sendcloud-omgeving en navigeer naar Instellingen -> Integraties.

Stap 2 - Kies voor de integratie: Sendcloud API. Klik op Koppelen.

Stap 3 - Vul op de geopende pagina de naam in van de koppeling, bijvoorbeeld 'GoedGepickt'. En scroll naar beneden en klik op Opslaan.

Stap 4 - Je ziet nu de Publieke sleutel en de Geheime sleutel. Deze heb je nodig in de volgende stap, in GoedGepickt.

Sendcloud instellen in GoedGepickt

Stap 5 - Nadat je alle gegevens hebt verzameld, kunnen we de gegevens gaan invullen in GoedGepickt. Dit doe je door te navigeren naar Instellingen -> Verzendproviders -> Toevoegen.

Stap 6 - Selecteer hier vervoerder Sendcloud.

Vul in het veld API key de Publieke sleutel in en in het veld API secret de Geheime sleutel uit stap 4 van het vorige hoofdstuk.

De overige opties zijn naar wens in te vullen:

  • Prijzen verzendmethoden weergeven; indien je deze inschakelt, wordt in het verzendscherm de prijs van het pakket getoond. Deze informatie halen we op uit Sendcloud.
  • Afzenderadres; deze kan je pas instellen nadat je de koppeling hebt opgeslagen. Dit is het adres dat op het verzendlabel wordt getoond. Wens je een merk te koppelen? Dan dien je dit in Sendcloud zelf te doen en dit te koppelen aan je afzenderadres.
  • Lightspeed integratie; deze kan je pas instellen nadat je de koppeling hebt opgeslagen. Heb je Lightspeed webshop? Dan kan je hier de Lightspeed koppeling selecteren; dit is noodzakelijk voor de verzendopties die gekozen zijn in de checkout (zoals de servicepunten).

Stap 7 - Heb je meerdere webshops? Onderaan de pagina is het mogelijk om aan te geven voor welke webshop deze verzendprovider gebruikt moet worden. Heb je 1 webshop? Dan is deze mogelijkheid er niet en wordt de verzendprovider automatisch aan jouw huidige shop gekoppeld.

Stap 8 - Klik onderaan op Verzendprovider koppelen. Klaar! Succes met verzenden.

-----------------------

Heb je meerdere webshops en wil je dezelfde gegevens gebruiken? Dan dien je deze gegevens voor elke Sendcloud + Webshop combinatie in te vullen. Je kan daarbij tevens ook het afzenderadres selecteren.


Hoe vond je dit artikel?