DHL Parcel: Veel gestelde vragen

Updated 2 weeks ago by Marleen Triebel

Op deze pagina lees je de meest gestelde vragen en antwoorden over DHL Parcel.

De kwaliteit van mijn verzendlabel is onvoldoende. Hoe los ik dit op?

Indien je gebruik maakt van DHL Parcel & PrintNode (voor automatisch printen), dien je ZPL ondersteuning aan te zetten voor een goede kwaliteit van printen. Dit doe je via instellingen > werkplekken > selecteer werkplek > zet het vinkje bij verzendlabel printer aan.

Mijn labelprinter print aan de onderzijde van het verzendlabel erg veel witruimte

DHL Parcel genereert een A5 label op een 4 x 8 inch PDF-bestand ipv de gebruikelijke 4 x 6 inch. Hierdoor is het noodzakelijk om voor DHL Parcel een andere afmeting in te stellen in de voorkeurinstellingen van de labelprinter. Hiervoor dien je de afmeting van 4 x 8 inch in te stellen.

Op Windows doe je dat in de voorkeurinstellingen van je printer via printer instellingen op de computer/laptop.

Op Mac doe je dat in de Printnode-instellingen; zie screenshot hieronder.

Niet al mijn verzendmethodes zijn zichtbaar in GoedGepickt?

DHL verzendmethodes worden dynamisch opgehaald. Dit wilt zeggen dat wij enkel en direct de methodes tonen die wij via de API van DHL ontvangen. Wij kunnen geen verzendmethodes wijzigen, toevoegen en/of verwijderen.

Zie je in het DHL account meer of andere beschikbare verzendmethodes dan bij de verzendprovider in GoedGepickt? Dan zijn de methodes in DHL niet voldoende ingericht voor communicatie met de API en/of niet aan het juiste klantnummer gekoppeld. Hiervoor dien je contact op te nemen met de support van DHL.

Wanneer zij een aanpassing hebben gedaan dien je in GoedGepickt via instellingen > verzendproviders alle beschikbare methodes te zien zoals in het DHL account.

Vragen?

Hopelijk staat jou vraag en antwoord over DHL Parcel op deze pagina. Zijn er toch nog onduidelijkheden of heb je een andere vraag? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?