Moet een SKU / productcode uniek zijn in de webshop?

Updated by Stan

In deze handleiding leggen we uit of een SKU / Productcode uniek moet zijn in de webshop.

Ja. GoedGepickt matcht alle producten in alle webshops op basis van de SKU-/productcode (in GoedGepickt heet dit veld Productcode). Hierdoor kunnen we de productvoorraad synchroniseren met alle webshops. Uitzondering hierop zijn de marketplaces (bol.com, Amazon en Mirakl); hierbij wordt gematcht op het EAN-veld.

Het is noodzakelijk om alle producten een unieke SKU-/productcode te geven in jouw verkoopplatform. Uiteraard kan je deze code gebruiken op andere verkoopplatformen; hierdoor worden de producten aan elkaar gelinkt.

Producten worden toegevoegd aan bestellingen op basis van deze productcode.

Indien een product geen SKU-/productcode heeft, wordt dit product niet geïmporteerd in GoedGepickt. Indien er producten in de webshop staan met dezelfde SKU-/productcode, wordt er maar 1 product geïmporteerd. Deze overschrijft zichzelf constant.

Er is geen mogelijkheid om het product te matchen op een ander veld dan de productcode. Het is dus belangrijk dat je dit eerst goed controleert alvorens je de webshop koppelt in GoedGepickt.

Vragen?

Nu weet je of je SKU / Productcode uniek moeten zijn in je webshop. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?