Automatische acties: veelgestelde vragen
In deze handleiding nemen we de veelgestelde vragen over automatische acties door.
Wat is het verschil tussen de condities "per product" of "per bestelling"?
In de condities van de automatische acties kun je onder andere kiezen voor Productcode. Bij de productcodes heb je vervolgens weer 2 keuzes:

- Productcode (per product)
Hierbij wordt elk los product in de bestelling beoordeeld. De actie wordt alleen uitgevoerd als alle producten in de bestelling overeenkomen met de opgegeven condities.
Wanneer gebruik je deze optie?
Als de actie alléén moet gelden voor bestellingen met uitsluitend een specifiek product of specifieke producten.
Voorbeeld:
Gratis product bij aankoop van 2 van hetzelfde product
Wanneer een klant 2 stuks van product X bestelt, dan krijgt hij product Y gratis.
- Productcode (per bestelling)
Hierbij wordt gekeken of één of meer producten in de bestelling overeenkomen met de opgegeven conditie(s).
Zodra er één match is, wordt de actie uitgevoerd ongeacht welke andere producten nog meer in de bestelling zitten.
Wanneer gebruik je deze optie?
Als een bepaald product speciale aandacht vereist, ongeacht wat er nog meer is besteld.
Voorbeelden:
Verzekerde verzending
Zodra een waardevol product (bijv. producttag LUXE) in de bestelling zit, wordt automatisch verzekerd verzonden.
Leeftijdscontrole bij aflevering
Als er één product met leeftijdsrestrictie in de bestelling zit (bijv. producttag ALCOHOL, 18PLUS), moet de koerier leeftijd verifiëren.
Bestelling onder "aandacht vereist"
Als er een product met speciale behandeling (bijv. handgemaakt met productcode CUSTOM001) in de bestelling zit, dan bestelling onder aandacht vereist plaatsen.
Gratis sample toevoegen
Zodra een huidverzorgingsproduct wordt besteld (productcode begint met SKINCARE), voeg automatisch een sample toe aan het pakket.
Vragen?
Heb je een vraag die hier nog niet tussen staat, of zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!