Hoe kan ik een omruiling van producten doen?

Updated by Stan

In deze handleiding leggen we je uit hoe je een omruiling van producten kan doen & (opnieuw) naar de consument kan versturen.

Er zijn verschillende situaties waarin je een productomruiling wilt faciliteren, bijvoorbeeld wanneer je als service gratis retourneren bij ruiling aanbiedt. In dat geval is het belangrijk om een nauwkeurige voorraadadministratie te voeren, zowel van het geretourneerde product als van het product dat je opnieuw verzendt.

Hieronder vind je stapsgewijs een methode om dit te verwerken.

Stap 1 - Product retour nemen

Is het ontvangen product goed genoeg om opnieuw te verkopen? Dan kan je het product retour ontvangen via de volgende stappen:

  1. Product retour nemen via Magazijn -> Inkomende producten -> Kies als reden: retour (of een andere reden naar wens);
  2. Scan het product of zoek het product op in de zoekbalk;
  3. Leg het product terug in het magazijn op de juiste locatie;
  4. Klaar, door naar de volgende stap:

Stap 2 - Nieuwe bestelling aanmaken in GoedGepickt met nieuwe product(en)

Je kan in GoedGepickt een nieuwe bestelling aanmaken met dezelfde adresgegevens door de originele bestelling te openen en daar op het dupliceer icoon te klikken. Je vindt dit icoon in het blokje 'Verzendgegevens'. Nadat je op deze knop hebt geklikt.

Zie hieronder instructievideo voor het dupliceren van een bestelling;

Vragen?

Nu weet je hoe je producten kan omruilen in GoedGepickt. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?