Nieuwe ideeën voor retourfunctionaliteit in GoedGepickt

Updated 2 months ago by Stan Janssen

Inmiddels hebben we al veel nieuwe wensen beschreven staan, waar we in de toekomst aan gaan werken. Hieronder vind je een lijst met features die er nog niet zijn, maar wel bekend zijn bij ons:

Rapportage

Per product inzichtelijk maken wat de redenen zijn van de retouren. Hierdoor kan je op tijd inspringen als je vaak om dezelfde redenen een product retour krijgt.

Maar ook in het algemeen, waarbij je dus het aantal retouren in een bepaalde periode kan zien en welke producten het vaakst retour zijn gekomen.

Retourlabel downloaden

Als je handmatig een retour hebt aangemeld in GoedGepickt, maken we er ook een oplossing bij dat je direct een retour verzendlabel kan downloaden van jouw eigen vervoerder.

Zending informatie opslaan bij retour

Je kan hiermee zien welke retouren er onderweg zijn en als voordeel ook; je kan dan de barcode van het pakket scannen en direct de retour openen & verwerken.

Barcode van pakbon scannen; direct retour openen / aanmaken

Als je een bestelling hebt gescand die al is afgerond, krijg je de mogelijkheid om een retour aan te maken of een retour af te ronden. Hiermee kan je nog sneller doorklikken naar het aanmaken / beheren van retouren.

Retouren uit platform importeren

Diverse platformen bieden aan om een retour aan te melden. Deze willen wij ophalen zodat deze automatisch in GoedGepickt komen en bij binnenkomst van de producten direct verwerkt kunnen worden.

Retouren uit bol.com importeren

Bij bol.com worden alle retouren online aangemeld. Deze zullen automatisch worden geïmporteerd uit bol.com en in de retouren omgeving van GoedGepickt worden geplaatst. Direct worden de retourredenen er bij vermeld en kan je in GoedGepickt de retour accepteren / weigeren.

Retouren uit Sendcloud importeren

Bij Sendcloud kunnen retouren online aangemeld worden. Deze zullen automatisch geïmporteerd en verwerkt worden.

Retour in verkoopplatform verwerken

De mogelijkheid bieden om een retour ook direct in het verkoopplatform te verwerken en automatisch de terugbetaling te verwerken. Acties die nu al bij het handmatig aanmaken van een retour in het verkoopplatform worden gedaan zullen dan ook worden gedaan (zoals een creditnota aanmaken in het boekhoudpakket).

Ideeën?

Heb je goede ideeën of suggesties? Dan horen we het graag! Hoe meer input we krijgen, hoe beter we de retouren module in GoedGepickt kunnen maken.


Hoe vond je dit artikel?