Mijn printtaken worden niet uitgevoerd, wat nu?

Updated by Tessa

In deze handleiding leggen we uit wat je kunt doen wanneer je printtaken niet meer worden uitgevoerd. Voor meer informatie over het printen van verzendlabels, het automatisch printen vanuit GoedGepickt of het automatisch printen van pakbonnen zijn aparte handleidingen beschikbaar.

Mijn printtaken worden niet uitgevoerd, wat nu?

Wanneer je printtaken niet worden uitgevoerd, kun je de volgende stappen doorlopen om de oorzaak te achterhalen en het probleem op te lossen:

  1. Opnieuw opstarten
    Start altijd eerst je computer opnieuw op. Het kan voorkomen, zeker wanneer een computer in slaapstand heeft gestaan, dat de verbinding tussen de printer en de computer is weggevallen. Dit los je op door de computer opnieuw op te starten.
  2. Downloaden en dan printen.
    Wat gebeurt er wanneer je een document eerst download en vervolgens vanuit het document print? Als dit ook niet werkt, zit het probleem tussen je computer en je printer.
    1. Geeft de printer een melding? Dit gebeurt bijvoorbeeld als het papier van de printlade op is.
    2. Controleer of alle kabels goed zijn aangesloten en de printer stroom heeft.
    3. Bekijk de printinstellingen op de computer.
    4. Verwijder de printer van je computer en voeg deze opnieuw toe.
    5. Kom je er met bovenstaande niet aan uit, neem dan contact op met de leverancier van de printer.
  3. Controleer je Printnode account.
    Maak je gebruik van Printnode? Log dan in in je Printnode account en controleer of de printtaken hier zichtbaar zijn en worden uitgevoerd. Wanneer je hier een foutmelding ziet, raden we je aan om direct contact op te nemen met Printnode.
    1. Wanneer je er geen oorzaak in Printnode te vinden is, probeer dan eens een document direct in Printnode te importeren en vanuit Printnode zelf te printen. Ervaar je nog steeds problemen? Dan kan dit met je Printnode instellingen te maken hebben.
    2. Controleer of Printnode storing heeft. Dit kun je controleren op deze pagina.
  4. Controleer je instellingen in GoedGepickt
    Gaat het downloaden en printen wel goed en kun je ook via Printnode zonder problemen printen? Contoleer ook je instellingen in GoedGepickt. Via Instellingen > Webshops kun je verschillende printinstellingen vinden, bijvoorbeeld je voorkeur tussen downloaden en printen.

Vragen?

Nu weet je wat je kunt doen wanneer je printtaken niet meer worden uitgevoerd. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?