DPD: veel voorkomende foutmeldingen

Updated by Marleen

Krijg je wel eens een foutmelding (rood blok) na het aanmaken van een zending en weet je niet wat te doen? Hieronder leggen we de meest voorkomende foutmeldingen uit met de koppeling van DPD Nederland.

Veelvoorkomende foutmeldingen

Foutmelding: "Via deze verzendprovider is het momenteel niet mogelijk om zendingen voor buiten de EU aan te maken"

  • Oorzaak: Voor zendingen buiten de EU dien je douane documenten aan te maken. Dit wordt niet ondersteund voor DPD.
  • Oplossing: Bekijk deze pagina voor de vervoerders waarbij GoedGepickt het aanmaken van douane documenten wel ondersteunt.

Foutmelding: "Response DPD: Verificatiefout, controleer delisId en wachtwoord"

  • Oorzaak: Onjuiste gegevens ingevuld voor verbinding met DPD.
  • Oplossing: Controleer de logingegevens. Indien deze gegevens niet blijken te werken, neem dan contact op met DPD. Vraag bij DPD Customer IT om de Shipper WS gegevens. Je kan deze aanvragen via het volgende e-mailadres: customerit@dpd.nl. Je ontvangt dan een Klantnummer, gebruikersnaam & een wachtwoord.

Vragen?

Zie je een foutmelding? Maak dan een screenshot en mail naar info@goedgepickt.nl. Dan zoeken wij het voor je uit en voegen het toe aan deze pagina.


Hoe vond je dit artikel?