Hoe wordt de zending informatie opgeslagen in WooCommerce?

Updated by Stan

In deze handleiding leggen we uit hoe de zending informatie wordt opgeslagen in WooCommerce.

In WooCommerce zijn geen standaard velden beschikbaar waar de tracking informatie van zendingen opgeslagen kan worden. GoedGepickt slaat de zending informatie op in de Extra velden van de bestelling én in de bestelling notes. Mocht je deze informatie wensen te gebruiken in e-mailberichten of andere plaatsen, kan je deze informatie hier uit ophalen.

De volgende informatie wordt opgeslagen in de Extra velden van de bestelling;

  • tracking_carrier - De vervoerder, bijv. PostNL, DPD, Red je Pakketje, etc.
  • tracking_code - De tracking-code van de zending
  • tracking_url - De tracking URL van de zending

Dit is de informatie van de laatst aangemaakte zending. Mocht je meerdere zendingen hebben aangemaakt, kan je de informatie ophalen uit de bestelling notes. Deze zie je in de WordPress WooCommerce-admin bij de bestelling detailpagina aan de rechterzijde.

WooCommerce zending informatie in een ander veld

Het is ook mogelijk om WooCommerce zending informatie in een ander veld naar keuze te sturen. Dit kun je instellen via Instellingen > Webshops > selecteer jouw WooCommerce webshop > zet de instelling Aangepaste WooCommerce metadata keys aan en vul de velden naar wens in.

Vragen?

Nu weet je hoe de zending informatie wordt opgeslagen in WooCommerce. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?