GLS: veelvoorkomende foutmeldingen

Updated by Marleen

Krijg je wel eens een foutmelding (rood blok) na het aanmaken van een zending en weet je niet wat te doen? Hieronder leggen we de meest voorkomende foutmeldingen uit van GLS Nederland.

Veelvoorkomende foutmeldingen

Foutmelding: "V003: ZipCode format not correct: L1111"

  • Vertaling: De postcode opmaak klopt niet.
  • Oorzaak: Sommige webshops sturen een L mee voor de postcode; dit accepteert GLS niet.
  • Oplossing: Verwijder de L voor de postcode. GLS plaatst automatisch een eigen code voor de postcode.

Foutmelding: "A002: CustomerNo invalid for this account"

  • Vertaling: Klantnummer is ongeldig voor dit account.
  • Oorzaak: Het ingevulde klantnummer in de verzendprovider instellingen is niet juist.
  • Oplossing: Neem contact op met GLS om het juiste klantnummer op te vragen.

Foutmelding: "'POST https://api.gls.nl/V1/api/Label/Create?api-version=1.0' resulted in a '503 Service Unavailable' response:"

  • Oorzaak: Er is mogelijk een storing aan de kant van GLS.
  • Oplossing: Neem contact op met GLS.

Vragen?

Zie je een foutmelding? Maak dan een screenshot en mail naar info@goedgepickt.nl. Dan zoeken wij het voor je uit en voegen het toe aan deze pagina.


Hoe vond je dit artikel?