Wat te doen met een afgeronde bestelling met backorder(s) gemarkeerd als aandacht vereist?

Updated by Marleen

In deze handleiding leggen we uit hoe een afgeronde bestelling backorders kan bevatten en waarom deze als aandacht vereist worden gemarkeerd.

Hoe komt een bestelling als afgerond binnen?

Via webshopinstellingen kan ingesteld worden dat bestellingen die in het verkoopplatform direct als afgerond worden aangemaakt ook worden opgehaald in GoedGepickt. Een afgeronde bestelling kan bijvoorbeeld ontstaan wanneer je gebruik maakt van een POS. Voor meer informatie hierover dien je de instellingen van je verkoopplatform te bekijken en/of contact op te nemen met de support van het verkoopplatform of jouw website bouwer.

Waarom staat een bestelling die als afgerond binnen is gekomen als aandacht vereist gemarkeerd?

Wanneer er onvoldoende voorraad in GoedGepickt is voor de verkoopbestelling dan ontstaat er een backorder. Het kan dus voorkomen dat een bestelling die als afgerond binnenkomt een backorder bevat. Wanneer dit niet wordt verwerkt blijft deze voorraad altijd gereserveerd.

Backorder verwerken

  1. Heropenen de bestelling
  2. Product picken (zo nodig voorraadmutatie doen)
  3. bestelling afronden

Vragen?

Nu weet je waarom een bestelling als afgerond binnen komt en hoe je een eventuele backorder kan verwerken. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?