Checklist aan de slag met GoedGepickt fulfilment

Updated by Tessa

Wat leuk dat je aan de slag gaat met GoedGepickt Fulfilment!

In deze checklist staat de belangrijkste informatie op een rij. Daarnaast geven we nog extra tips om alles uit je account te halen.

Checklist

  1. Voorbereiding

Zorg dat alle producten op de webshop(s) van je fulfilmentklanten, dus ook variaties, een unieke SKU / productcode hebben in de webshop!

  1. Fulfilment klanten aanmaken

Maak je fulfilment klanten aan in GoedGepickt.

  1. Platformen koppelen
  • Koppel de verkoopplatformen van je fulfilmentklanten en eventueel jezelf en koppel deze direct aan de juiste fulfilmentklanten
    Wanneer jij of je klanten ook verkoopt op marketplaces zoals bijvoorbeeld bol.com of Kaufland, is het belangrijk dat je eerst de eigen webshop koppelt. Hierna verrijk je je producten met een EAN code en daarna koppel je de marketplaces. Op deze manier worden er geen dubbele producten aangemaakt op basis van de EAN code, maar worden de producten gekoppeld aan de bestaande producten welke al via de webshop zijn ingeladen op basis van productcode.
  • Koppel vervolgens je verzendplatform.
  • Koppel eventueel nog een third party app.
  1. Koppel de producten aan je fulfilment klanten

Ga naar Tools > Producten zonder fulfilment klant koppeling. Je ziet hier een overzicht van de producten zonder fulfilment klant koppeling. Door verschillende producten selecteren, kun je deze gemakkelijk middels het dropdownmenu onderaan de pagina aan fulfilment klanten koppelen. 

  1. Voorraadlocaties aanmaken en koppelen

Nu kun je voorraadlocaties aan gaan maken en hier vervolgens producten aan koppelen.

  • Je kunt dit in bulk middels een Excel upload doen waarbij je productcode en voorraadlocatie importeert (nog niet bestaande voorraadlocaties worden direct aangemaakt);
  • Je kunt ook producten scannen + toekennen terwijl je ze daadwerkelijk op de locatie legt.
  1. PrintNode aanmaken en koppelen

Om automatisch verzendlabels en pakbonnen te printen kan je gebruik maken van PrintNode.

Het is niet verplicht om PrintNode te gebruiken. Om een optimale tijdwinst uit GoedGepickt te halen en onnodige handelingen te voorkomen, raden wij het gebruik wel aan.

  1. Stel je werkplekken in

Nu kun je je werkplekken instellen. Hierbij koppel je de juiste printers aan je inpaktafels.

  1. Automatisch printen aan zetten
  • Automatisch verzendlabels afdrukken? Pas de webshopinstelling aan: Zet de instelling automatische uitvoermethode van verzendlabels van downloaden naar printen.
  • Automatisch pakbonnen afdrukken? Pas de webshopinstelling aan: Zet de instelling Pakbonnen automatisch afdrukken voor nieuwe bestellingen van nee naar ja.
  1. Voeg gebruikers toe

Wij raden je aan voor iedere medewerker een eigen account aan te maken. Een gebruikers account kan je verschillende rollen en daarmee rechten geven. Daarnaast zijn er nog verschillende andere instellingen, zoals:

  • Verplicht het gebruik van de barcodescanner;
  • Bepaal de standaard weergave van het aantal regels in een tabel.
  1. Stel het fulfilmentportaal naar wens in

Stel het fulfilmentportaal voor jouw fulfilmentklanten naar wens in.

  1. Stel je instellingen naar voorkeur in

Neem de instellingen in GoedGepickt door, zodat je alles naar wens kunt instellen. We hebben bijvoorbeeld de bedrijfsinstellingen, instellingen voor je verschillende verkoopplatformen en verzendplatformen.

Een aantal instellingen uitgelicht:

  • Bedrijfsinstellingen
    • Automatisch zending aanmaken na X aantal seconden: Zonder klikken op de knop komt het verzendlabel uit de printer gerold.
  • Webshopinstellingen
    • Extra bestelling import op tijdstip X: 5 minuten na je cut-off tijd een extra import van openstaande bestellingen voor een tijdige verwerking van je bestellingen en een hogere klanttevredenheid.
    • Pakbon logo en footer: Personaliseer je pakbonnen en voeg extra informatie toe.
  • Verzendplatforminstellingen
    • Standaard verzendmethode: Hiermee is jouw meest gebruikte verzendmethode altijd geselecteerd.
  1. Hardware

GoedGepickt is een barcode gedreven applicatie. Het is niet verplicht, maar wij raden sterk aan barcodescanners te gebruiken zodat je alle voordelen en functionaliteiten van GoedGepickt volledig kunt benutten.

Hardware die wij aanraden:

Je kunt barcodescanners en verzendlabelprinters die wij getest hebben aanschaffen via onze webshop: shop.goedgepickt.nl. Het is echter niet noodzakelijk de apparatuur bij ons te kopen. Houd er wel rekening mee dat je voor support en garantie contact opneemt waar de hardware is aangeschaft.

  1. Automatische acties

Automatische acties in GoedGepickt zijn handelingen/keuzes bij bestellingen die je normaal gesproken wellicht handmatig doet, maar nu kunnen dit soort acties automatisch worden uitgevoerd. Deze acties kunnen je dus veel tijd besparen!

Maak voor bepaalde taken die je altijd uitvoert als een bestelling of product aan een bepaalde voorwaarde voldoet, eenvoudig automatische acties aan.

Extra tips

Je bent nu helemaal klaar om te starten met het gebruik van GoedGepickt! Om het je nog makkelijker te maken, hebben we nog een paar laatste tips voor je op een rijtje gezet:

  • Voeg account.goedgepickt.nl toe aan je favorieten in je Internet browser (wij raden Google Chrome aan).
  • Changelog > op de hoogte van nieuwe functionaliteiten
    Wanneer je in GoedGepickt bent ingelogd, zie je rechtsbovenin je scherm drie sterretjes staan. Dit is de Changelog. Kijk hier af en toe eens in. Hier beschrijven we nieuwe functies van GoedGepickt. We blijven ontwikkelen!
  • Ideeën? Draag ze aan! #GoedIdee
    Het ontwikkelen doen we samen met onze gebruikers. Heb je goede ideeën of suggesties om GoedGepickt nog beter te maken? Draag ze aan via "Suggestie melden of een idee" in de blauwe balk aan de linkerkant. Ook kun je de ideeën van andere gebruikers inzien en hierop stemmen. Met jouw stem krijgen wij een goed beeld van het aantal gebruikers wie het idee zou willen gebruiken. Ook houden we jou bij eventuele veranderingen in de status (gepland, live etc.) automatisch op de hoogte.
  • Volg een demo om alle functionaliteiten te leren kennen
    Plan een demo op een moment welke jou het beste uitkomt. Wij delen ons scherm en nemen je mee in de functionaliteiten van GoedGepickt. Ook is er natuurlijk ruimte om jouw vragen te stellen.
  • Bekijk onze videotour
    Bekijk onze videotour, om GoedGepickt nog beter te leren kennen.
  • Bekijk onze helppagina
    Kom je ergens niet helemaal uit? Op help.goedgepickt.nl hebben we zoveel mogelijk van GoedGepickt stap voor stap uitgeschreven zodat jij snel weer verder kunt.
  • Vragen? Wij helpen je graag!
    Heb je toch nog ergens vragen over? Wij helpen je graag verder! Van maandag t/m vrijdag zijn wij telefonisch bereikbaar van 09:00 - 12:00 en 13:00 - 17:00 via 085 - 018 74 75. Ook helpen we je graag snel verder via info@goedgepickt.nl.
    Om je nog sneller op weg te kunnen helpen, zien we graag een eventueel bestelnummer, de naam van de webshop en een screenshot uit jouw webshop. Indien je webshop ook een bestelling geschiedenis bevat, ontvangen we hier ook graag een screenshot van.

Succes met het gebruik van GoedGepickt en het optimaliseren van je magazijnprocessen!


Hoe vond je dit artikel?