Fulfilment tarieven instellen
In deze handleiding leggen we je uit hoe er verschillende tarieven voor handelingen in het fulfilmentaccount ingesteld kunnen worden.
Wat houden fulfilment tarieven in?
Door het instellen van tarieven voor bepaalde handelingen zoals bestellingen, bestelregel etc. Kan je eenvoudig een rapport genereren met het aantal handelingen van een bepaalde periode met daarbij direct het juiste tarief zichtbaar en automatisch gegenereerde totaalprijs.
Algemeen
Via instellingen > fulfilment tarieven kunnen tarieven worden ingesteld voor bestellingen, retouren en inkoopbestellingen en voor de losse regels. Zijn er op een ander niveau geen tarieven ingesteld dan worden deze standaard gebruikt bij het genereren van het fulfilmentklant rapport.

Per fulfilment klant
Zijn er bepaalde afspraken waardoor de tarieven voor een bepaalde klant afwijken van de algemene tarieven. Dan kunnen er op fulfilmentklant niveau tarieven worden ingesteld. Wanneer het fulfilmentklant rapport wordt gegenereerd voor de betreffende klant worden deze tarieven toegepast.
Per product
Zijn er bepaalde producten welke afwijzen van het standaard proces, bijvoorbeeld omdat deze extra groot of zwaar zijn of een extra handeling nodig hebben, dan kunnen hier nog speciefieke kosten voor ingesteld worden. Wanneer dit product dan voorkomt in een bestellingen zullen deze tarieven worden toegepast bij het genereren van het fulfilmentklant rapport.
Per verzendmethode
Je kunt ook per verzendmethode tarieven instellen. Deze tarieven vind je ook terug via Instellingen > Fulfilment tarieven onder de kop Zending tarieven. Hier komen automatisch de verzendmethoden die je gebruikt getoond.
Tarieven instellen per periode
Het is mogelijk om voor verschillende periodes verschillende tarieven in te stellen. Worden op bijvoorbeeld 1 januari van het nieuwe jaar de tarieven aangepast dan is het mogelijk om dit alvast in te stellen. Je dient alleen een startdatum voor het tarief op te geven. Is er een zelfde soort tarief met een vroege startdatum dan is één dag voor de nieuwe startdatum automatisch de einddatum van het oude tarief.
Bij het genereren van het fulfilment klant rapport wordt gekeken welke tarieven er in de betreffende periode van toepassing zijn en daar wordt vervolgens mee gerekend. Zijn er een de betreffende periode twee verschillende tarieven van toepassing van zal dit gesplitst worden en duidelijk weergegeven.

Inactieve tarieven
Wanneer er tarieven zijn welke niet meer van toepassing zijn dan zijn deze terug te vinden onder inactieve tarieven. Wanneer je later nog een fulfilmentklant rapport genereert van een periode waarop inactieve tarieven van toepassingen zijn worden deze toegepast.

Vragen?
Nu weet je hoe fulfilment tarieven kunnen worden ingesteld en hoe je dit gebruikt in GoedGepickt. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!