Product niet of op onjuiste locatie gevonden?

Updated by Tessa

In deze handleiding leggen we je uit welke bestelregelacties je terug kunt vinden in GoedGepickt en wat je hiermee kunt doen.

Waar vind je de bestelregel acties?

Wanneer je in GoedGepickt in een bestelling, zie je aan de rechterkant van elke bestelregel 3 puntjes staan. Hier klik je op om naar de de bestelregel opties te gaan.

Wanneer je hierop klikt, verschijnt er een pop-up waarin je de gewenste bestelregel optie kunt kiezen.

Voorraadlocatie voor bestelregel wijzigen

Met de bestelregel optie Voorraadlocatie voor bestelregel wijzigigen kun je de voorraadlocatie welke de bestelling aangeeft wijzigen. Belangrijk hiervoor is dat de bestelling nog niet gekoppeld is aan een picklijst en dat er een andere locatie met beschikbare voorraad is.

Als je voor deze optie kiest verschijnt een nieuwe pop-up waarin je kunt kiezen van welke voorraadlocatie je de voorraad voor deze bestelling wilt halen. Kies hier de gewenste locatie en druk op Uitvoeren. Wanneer je vervolgens op Ja, wijzig voorraadlocatie klikt, zal de voorraad op de oude locatie worden vrijgegeven en op de nieuwe locatie worden gereserveerd.

Product niet (volledig) aangetroffen

Mocht je (een deel van) de benodigde voorraad voor het picken van de bestelling toch niet aantreffen op de voorraadlocatie, dan kun je kiezen voor de bestelregel optie Product niet (volledig) aangetroffen. Hier vul je het aantal in wat je mist en druk je op Uitvoeren. Wanneer je de pagina vervolgens vernieuwd, zie je dat het niet aangetroffen deel van de bestelling in backorder staat. Ook wordt de voorraad van het product direct bijgewerkt en vind je een notitie terug in de bestelling- en productgeschiedenis.

Alle GoedGepickt gebruikers met de rechten teamleader en owner ontvangen een notificatie van deze actie.

Wat gebeurt er met openstaande bestellingen die ook dit product bevatten?

Alle openstaande bestellingen met het betreffende product worden in backorder gezet. Er is immers geen voorraad meer aangetroffen van het product.

Vragen?

Nu weet je welke bestelregel opties er zijn in GoedGepickt en hoe je deze kunt gebruiken. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?