Hoe stel je werkplekken / inpaktafels in?

Updated 3 months ago by Stan Janssen

In GoedGepickt is het mogelijk om met meerdere inpaktafels te werken. Hierdoor kunnen er met meerdere medewerkers tegelijkertijd in GoedGepickt bestellingen worden verwerkt, waarbij elke werkplek een eigen verzendlabel printer, pakbon printer en eventueel een document printer heeft.

Op computer/browser niveau wordt opgeslagen op welke werkplek je actief bent (in een cookie). Elke gebruiker die inlogt op de computer, zal automatisch gekoppeld zijn aan de juiste werkplek.

Werkplekken beheren

Alle werkplekken zijn te beheren door in GoedGepickt te navigeren naar Instellingen -> Werkplekken. Hier wordt een lijst getoond met alle werkplekken. Door op een werkplek te klikken, kan een werkplek worden aangepast.

Ook kan op deze pagina een standaard werkplek worden geselecteerd. Dit is de werkplek waarop de pakbonnen automatisch worden afgedrukt, indien dit is ingesteld, op het moment dat er een nieuwe bestelling geïmporteerd wordt in GoedGepickt.

Nieuwe werkplek aanmaken

Een nieuwe werkplek kan worden aangemaakt door in GoedGepickt te navigeren naar Instellingen -> Werkplekken. Rechts in beeld zie je een knop Werkplek toevoegen. Klik op deze knop.

Er opent een pagina waarop je een werkplek kan aanmaken. Vul een gewenste naam in en koppel de gewenste printers aan elkaar.

Op elke werkplek, waar de printer op is ingesteld, dient het programma PrintNode actief te zijn. Hierdoor kan vanuit GoedGepickt een printopdracht gestuurd worden naar de printer.

Klaar? Klik op de knop Toevoegen.

Aangeven op welke werkplek je werkt

Je kan rechts bovenin je scherm, in GoedGepickt, klikken op je avatar. Hier staat de ingestelde werkplek aangegeven.

Klik op wijzig achter de huidige werkplek. Er wordt nu een pop-up venster geopend, waarin een andere werkplek geselecteerd kan worden.

Klik op Werkplek veranderen om de wijziging op te slaan.

Er wordt in een cookie met een lange levensduur ingesteld op welke werkplek je actief bent. Ongeacht wie er inlogt op de computer; automatisch wordt de juiste werkplek geselecteerd. Dit is dus niet op gebruikersniveau ingesteld.

Pakbonnen automatisch afdrukken bij nieuwe bestelling

Indien je in GoedGepickt de instelling actief hebt om automatisch pakbonnen af te drukken op het moment dat er een nieuwe bestelling binnenkomt, wordt de pakbon printer gebruikt van de standaard werkplek.

Pakbonnen automatisch afdrukken na aanmaken verzendlabel

Indien je in GoedGepickt de instelling actief hebt om automatisch pakbonnen af te drukken op het moment dat er een zending is aangemaakt, wordt de pakbon printer gebruikt van de huidige werkplek, die dus rechts bovenin je scherm is ingesteld (door op je avatar te klikken).


Hoe vond je dit artikel?