Help! Mijn producten staan dubbel in GoedGepickt!
In deze handleiding leggen we uit wat je moet doen en hoe het komt dat producten dubbel in GoedGepickt staan.
Hoe komen producten dubbel in GoedGepickt?
De meest voorkomende oorzaak dat producten dubbel in GoedGepickt worden geïmporteerd, is omdat de productcode (SKU) en/of EAN code niet overeenkomen op jouw verschillende webshops. Daarom is het ook belangrijk dat op elke webshop dezelfde unieke productcodes worden gebruikt. Als je zowel een regulier verkoopplatform als een marketplace aan GoedGepickt koppelt, dan gaat dit goed als je zowel de productcode als de EAN code bij de producten invult voor het koppelen van de tweede webshop.
Mocht je producten toch onder verschillende productcodes en verschillende EAN codes willen verkopen, dan is dat mogelijk door samengestelde producten voor de verschillende codes aan te maken.
Meer informatie over waarom het zo belangrijk is om unieke productcodes te gebruiken vind je in deze handleiding.
Mijn producten staan dubbel in GoedGepickt, hoe los ik dit nu op?
Als de producten al dubbel in GoedGepickt staan, kun je dit oplossen door de volgende stappen te volgen:
- Los de oorzaak op. Zorg ervoor dat alle producten in jouw webshops een unieke productcode hebben. Een zelfde product in verschillende webshops dient ook dezelfde productcode te hebben.
- Pas de productcode of EAN code van de dubbel aangemaakte producten in GoedGepickt aan. De reden hiervoor is omdat je een productcode of EAN code niet voor 2 verschillende producten in GoedGepickt kan gebruiken.
- Vul de juiste producten in zowel GoedGepickt als je webshop aan met de juiste productcode en / of EAN code.
- Archiveer de dubbele producten. Hoe je dit precies doet, kun je terugvinden in deze handleiding.
Vragen?
Nu weet je wat je moet doen en hoe het komt dat producten dubbel in GoedGepickt staan. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!