Bestelling als aandacht vereist markeren
In deze handleiding leggen we uit wat het tabblad Aandacht vereist inhoudt bij de bestelling overzicht pagina in GoedGepickt. Hoe je aandacht vereist aan een bestelling toevoegt en hoe je dit ook weer verwijderd.
Wat houdt het tabblad aandacht vereist in?
Op dit tabblad komen - de naam zegt het al - alle bestellingen te staan die nog aandacht vereisen. Als er een bestelling is welke nog geen of onjuiste adres gegevens heeft of dat er in een bestelling is zonder product items kan je deze bestelling naar aandacht vereist verplaatsten. Deze bestelling kan dan niet verder verwerkt worden en zal ook niet in een picklijst gezet worden. Op dit tabblad kan je in een oogopslag zien welke bestellingen extra nagekeken moeten worden.
Hoe koppel je een bestelling aan het tabblad aandacht vereist?
Aandacht vereist kan je op verschillende manieren aan een bestelling toekennen. Zo kan dit door een bestelling op te zoeken en aandacht vereist toe te kennen. Ook kan dit tijdens het aanmaken van een zending bij het verwerken van een single picklijst.
Via een bestelling
Stap 1 - Ga naar de bestelling.
Stap 2 - In het kolom 'Bestelgegevens' staat een driehoekje met een uitroepteken erin. Klik daarop.
Stap 3 - Vervolgens komt er een pop-up, hier kan ingevuld worden wat de reden is dat deze bestelling aandacht vereist. Hierna klik je op opslaan.
Stap 4 - Daarna zie je in de bestelling een rode balk met daarin de melding dat deze bestelling is gemarkeerd als aandacht vereist, eventueel met de reden erbij.
Tot slot - Wanneer je nu terug gaat naar het bestelling overzicht is deze bestelling terug te vinden onder het tabblad aandacht vereist. Pas wanneer aandacht vereist wordt verwijderd komt de bestelling onder het tabblad te staan waar deze hoort.
Via een single picklijst
Wanneer je een single picklijst aan het verwerken bent kan het wel eens voorkomen dat hier een bestelling tussen zit waarvan de verzendgegevens niet kloppen. GoedGepickt gaat uit van de eerste bestelling eerst waardoor het verzendscherm van deze bestelling steeds terug zal komen waardoor je uiteindelijk de picklijst niet volledig kan verwerken.
Stap 1 - Er verschijnt een verzendpop-up tijdens het verwerken van de single picklijst van een bestelling met incomplete verzendgegevens.
Stap 2 - Door op de rode knop rechts in de verzendpop-up Verwijder bestelling van picklijst en markeer als aandacht vereist te klikken gebeurt er precies wat er staat. De bestelling zal losgekoppeld worden van de picklijst en de in het bestellingoverzicht naar het tabblad aandacht vereist worden geplaatst. Hierdoor komt de bestelling ook niet terug op een andere picklijst totdat aandacht vereist van de bestelling wordt verwijderd.
Stap 3 - Na het klikken op de knop verschijnt er een pop-up waar eventueel nog een reden ingevuld kan worden. Daarna, als je het zeker weet, klik je op de rode knop verwijder bestelling van picklijst.
Tot slot - De bestelling zal verdwijnen uit de picklijst en de andere bestellingen kunnen verder verwerkt worden.
Aandacht vereist verwijderen
Zijn de gegevens in / is de bestelling aangepast waardoor deze verwerkt kan worden dan kan aandacht vereist van de bestelling worden verwijderd. Dit doe je door in de bestelling in de rode balk op verwijderen te klikken.
Vervolgens komt er een pop-up met de vraag of je zeker weet dat je aandacht vereist van deze bestelling wilt verwijderen. Klik, als je het zeker weet, op ja.
Aandacht vereist is nu verwijderd van de bestelling en de bestelling staat weer onder het tabblad waar deze hoort.
Automatische actie
Het is ook mogelijk om aandacht vereist aan een bestelling toekennen door middel van een automatische actie. Wanneer je dit doet, wordt de bestelling op het moment dat hij aan bepaalde voorwaarden voldoet automatisch gemarkeerd als aandacht vereist. Hoe je een automatische actie aanmaakt staat beschreven in de handleiding "Wat zijn automatische acties in GoedGepickt?".
Vragen?
Nu weet wat het tabblad Aandacht vereist inhoudt in GoedGepickt, hoe je aandacht vereist op verschillende manieren aan een bestelling toekent en ook weer kan verwijderen. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!