Bol.com - Herautorisatie vereist (SSO)

Updated by Stan

In deze handleiding leggen we uit hoe je de koppeling met bol heracutoriseert door gebruik te maken van SSO.

SSO

Vanuit bol.com hebben we opdracht gekregen om elke bol.com koppeling om te zetten naar SSO voor betere veiligheid. De afkorting SSO betekent Single Sign On; wat inhoudt dat er geen API-sleutels meer heen-en-weer gekopieerd hoeven te worden. Je bent direct verbonden na het geven van de toestemming.

Ook worden deze bol.com verbinding sleutels op de achtergrond automatisch vernieuwd, wat ook weer voor extra veiligheid zorgt.

Herautorisatie vereist

Het is je vast opgevallen dat op de bestelling overzicht-pagina wordt vermeld dat herautorisatie vereist is. Dit betekent dat je webshop nog op de oude wijze verbonden is.

Als je op de webshop klikt in GoedGepickt, krijg je deze onderstaande blauwe knop te zien. Als je daarna inlogt bij bol.com kan je GoedGepickt autoriseren om data uit jullie bol.com account te importeren. Net zoals we dat nu ook al doen.

Het is niet verplicht om direct deze omzetting te doen, maar we adviseren je wel om dit op korte termijn (bij voorkeur uiterlijk 1 november 2023).

Foutmelding

Krijg je bij het opnieuw koppelen van de bol gegevens de volgende foutmelding;

Shop ID van bol komt niet overeen tijdens authenticatie proces. "XX" werd verwacht, maar "XX" werd ontvangen.

Dan worden de inloggegevens van de verkeerde shop gebruikt. Heb je bijvoorbeeld een NL en BE shop let er dan goed op dat je de gegevens van de juiste shop gebruikt.

Vragen?

Nu weet je hoe je gebruik maakt van SSO voor bol. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!?


Hoe vond je dit artikel?