Sendcloud V2 koppelen

Updated 1 month ago by Marleen Triebel

In deze handleiding leggen we uit hoe je Sendcloud koppelt als verzendprovider in GoedGepickt. Vervolgens kan je vanuit GoedGepickt automatisch verzendlabels aanmaken en afdrukken. Deze verzendlabels worden automatisch aangemaakt in Sendcloud met jouw gewenste opties.

Mogelijkheden

Middels deze versie van de Sendcloud koppeling zijn er meer en verbeterde mogelijkheden;

  • Eigen contracten welke zijn ingeladen in Sendcloud, kunnen direct in GoedGepickt worden gebruikt;
  • De zendingstatus geeft Sendcloud automatisch aan ons door, zodat je in GoedGepickt kunt zien of je zending is afgeleverd;
  • Internationale zendingen buiten de EU worden verwerkt met een douane document. Het verzendlabel en douane document komen automatisch uit verschillende printers;
  • Middels de GoedGepickt Automatische actie-regels kan je automatisch de gewenste verzendmethode laten selecteren.

Sendcloud instellen in GoedGepickt

Wanneer je Sendcloud V2 selecteert staan onderaan de pagina de volgende invulvelden. Authenticatie methode en unieke integratie naam staan standaard al ingevuld. Vul ook de juiste webshop in en klik op de blauw knop Klik & koppel Sendcloud (eenvoudig).

Vervolgens opent een nieuw tabblad en wordt je doorgestuurd om in te loggen in je Sendcloud account. Daarna verschijnt de pagina om GoedGepickt te machtigen voor het ontvangen van de gegevens, hier klik je onderaan op koppelen. Je blijft in de Sendcloud omgeving.

Wanneer je dit hebt gedaan ga je weer terug naar de GoedGepickt omgeving en is de koppeling gerealiseerd.

Vragen?

Nu weet je hoe eenvoudig het is om Sendcloud te koppelen en wat de mogelijkheden van de koppeling zijn. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?