Bestelnotitie en interne notities, wat zijn het voor notities?

Updated by Tessa

In deze handleiding leggen we uit wat de verschillen tussen de notities zijn, wat je eraan hebt, waar je deze gegevens terugvindt om te bewerken en waar ze getoond worden.

Wat is het verschil tussen de notities in bestellingen?

Bestelnotitie:

Deze bestelnotitie wordt op de pakbon getoond. Dit is een notitie die vaak wordt geplaatst vanuit de checkout van je verkoopplatform en is daarom in vrijwel alle gevallen door de klant geplaatst. Dit kan een opmerking zijn die betrekking heeft op de inhoud van je bestelling en/of eventueel de aflevering.

Interne notitie:

Deze notitie wordt alleen in GoedGepickt weergegeven en kan dus alleen worden gezien door de medewerkers (intern). Deze wordt niet op de pakbon getoond. Een interne notitie kan je ook op een snelle wijze via de bestelling boven in de pagina aanmaken, bijvoorbeeld als je notitie wilt maken.

Waar vind je de notities om te bewerken of toe te voegen?

Als je naar een bestelling gaat en je klikt op het potloodje bij verzendgegevens (zie screenshot).

Dan zie je onderaan de pagina Bestelnotitie en Interne notitie staan.

Tevens kan je ook een notitie toevoegen middels de automatische acties, zodat de tekst ook automatisch op de pakbon wordt getoond (of juist niet). Je kan meerdere acties aanmaken om notities toe te voegen; de notities worden dan onder elkaar in de notities geplaatst. De huidige notities worden niet vervangen / verwijderd.

Bestelling openen

Zodra je de bestelling opent zie je in het blauw de 'bestel- en interne notities' staan.

Bestelling overzicht pagina

Als je in de bestelling overzicht pagina bent en je hebt bij een bestelling een bestel- en / of interne notitie geplaatst zie je een zwart en / of wit wolkje staan.

Zwart wolkje betekent dat er een interne notitie is geplaatst.

Wit wolkje betekent dat er een bestel notitie is geplaatst.

Pop-up / notificatie tonen indien er een (interne) notitie is

Het is mogelijk om automatisch een pop-up te tonen, op het moment dat er een (interne) notitie is. Deze opent automatisch op het moment dat je de bestelling opent. Hiermee voorkom je dat er een opmerking wordt gemist van een collega of de klant.

Je stelt dit in via Instellingen -> Bedrijfsinstellingen onder het kopje "Instellingen voor het verwerken van bestellingen":

Na het openen van een bestelling, krijg je bijvoorbeeld deze melding:

Vragen?

Nu weet je wat een bestelnotitie en een interne notitie inhoudt in GoedGepickt. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?