Retouren overzicht pagina

Updated by Marleen

In deze handleiding leggen we uit welke informatie je allemaal terug kunt vinden in het scherm retouren overzicht. Zoals de verschillende tabbladen en welke gegevens er zichtbaar zijn. Voor het aanmaken en verwerken van een retour is een aparte handleiding.

Wat is een retouren overzicht?

Als je in het menu op Retouren klikt kom je op de pagina Retouren overzicht. Op deze pagina worden alle aangemaakte retouren getoond.

Welke gegevens staan er in het retouren overzicht?

Het retouren overzicht toont alle aangemaakte retouren in verschillende tabbladen. Deze opent altijd standaard op het tabblad alles. Daarnaast heb je de optie om te filteren per webshop. Ook is er een zoekveld hierin kan je op ordernummer en klantgegevens zoeken op het openstaande tabblad. Onderaan de tabel staat een paginering en kan je kiezen hoeveel regels er getoond mogen worden.

Tabbladen

  • Alles: Hier zie je een overzicht van alle retouren, door de statuskleuren en symbolen kan je zien in waar in het proces de retour zit.
  • Aangemeld: Hierin staan alle nieuwe retouren waarvan de producten nog niet zijn verwerkt / ontvangen.
  • Ontvangen: Hierin staan alle retouren welke zijn verwerkt en compleet zijn ontvangen maar nog niet administratief zijn verwerkt.
  • Terugbetaald: Hier staan alle retouren welke administratief zijn verwerkt.
  • Afgerond: Hier staan alle retouren welke volledig zijn afgerond.
  • Aandacht vereist: Wanneer er iets mis is met een retour of je wilt deze om een of andere reden apart houden, dan is het mogelijk om een retour de status aandacht vereist te geven. Je doet dit door in de retour op de 3 puntjes naast Retour informatie te klikken en te kiezen voor Markeer retour als aandacht vereist. Door op de prullenbak in de rode regel te klikken, verwijder je deze status.

Toekomstige functionaliteiten

Momenteel kan er alleen handmatig of automatisch via bol.com en Returnless een retour aangemaakt worden. Het is de bedoeling dat, wanneer een platform dit ondersteund, de retour direct in GoedGepickt staat als aangemeld en je deze bij binnenkomst van de producten direct verder kan verwerken. Met alle mogelijke vervolgstappen die we daarbij aan kunnen bieden met de mogelijkheden van het verkoopplatform.

Vragen?

Nu weet je welke informatie er terug is te vinden in het retouren overzicht. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?