QLS Pakketdienst: veelvoorkomende foutmeldingen

Updated by Tessa

Krijg je wel eens een foutmelding (rode blok) na het aanmaken van een zending en weet je niet wat te doen? Hieronder leggen we de meest voorkomende foutmeldingen uit.

Veelvoorkomende foutmeldingen

Foutmelding: ["reciever_contact";{"email":{"validFormat":"Ongeldige email indeling"}}]

  • Oorzaak:
    • Het opgegeven e-mailadres is niet correct.
  • Oplossing: Controleer het e-mailadres op fouten zoals een spatie, punt, verkeerder extensie of iets dergelijk. Pas dit vervolgens aan middels het potlood icoon bij factuurgegevens.

Foutmelding: HTTP request returned status code 400: {"meta':{"code":400},"errors":[{"postalcode":{"needPostalCodeVerification":"Ongeldige postcode"}}],"pagination":[]}

  • Oorzaak:
    • Wanneer er een verzendlabel wordt aangemaakt bij QLS, checkt QLS de postcode via Postcode.nl. Als de postcode hier niet klopt, komt deze foutmelding naar voren.
  • Oplossing: Controleer de postcode via Postcode.nl. Pas de postcode vervolgens aan middels het potlood icoon bij de verzendgegevens in de bestelling.

Vragen?

Zie je een foutmelding die hier nog niet tussen staat? Maak dan een screenshot en mail naar info@goedgepickt.nl. Dan zoeken wij het voor je uit en voegen het toe aan deze pagina. Hopelijk staat jouw vraag en antwoord over QLS pakketdienst op deze pagina. Zijn er toch nog onduidelijkheden of heb je een andere vraag? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?