Opeens kan er niet meer automatisch geprint worden, wat nu?

Updated 1 month ago by Marleen Triebel

In deze handleiding leggen we uit wat de oorzaak kan zijn als je er opeens niet meer automatisch geprint kan worden.

Maak je gebruik van GoedGepickt in combinatie met printnode dan kan je verschillende printtaken automatisch uit laten voeren of met één druk op de knop uitvoeren. Maak je hier gebruik van en werkt het automatisch printen ineens niet meer? Check dan onderstaande mogelijkheden om de fout te achterhalen.

Webshop instelling staat op downloaden ipv printen

Heb je een nieuwe webshop toegevoegd en hiervan worden de verzendlabels niet geprint maar gedownload dan dien je de instelling op webshopniveau aan te passen. Ga naar instellingen > webshop > pas de instelling standaard uitvoer methode voor verzendlabels aan naar printen. Klink onderaan de pagina op opslaan.

Computer is disconnected

Het lijkt alsof alle printers online zijn door de groene bollen en (online) maar toch wordt er niet geprint. Wanneer je op het pijltje klikt om de printer te kunnen selecteren zie je achter de computernaam disconnected staan. Zie oranje gemarkeerd in onderstaand screenshot. Dit houdt in dat printnode niet aan staat (zie volgende alinea).

  • Printnode staat niet aan

  • Printnode mist betaling(gegevens)

Opgelost?

Dit zijn de meest voorkomende reden dat er niet automatisch geprint wordt. Deze zullen wij dan ook altijd eerst nagaan. Hebben wij door dit artikel je vraag opgelost? Laat het ons weten door hieronder een emoticon te kiezen. Mocht je bovenstaande opties gecontroleerd hebben en kom je er alsnog niet uit? Neem dan contact met ons op.


Hoe vond je dit artikel?