PostNL: veelvoorkomende foutmeldingen

Updated by Tessa

Krijg je wel eens een foutmelding (rode blok) na het aanmaken van een zending en weet je niet wat te doen? Hieronder leggen we de meest voorkomende foutmeldingen uit.

Veelvoorkomende foutmeldingen

Foutmelding: Zending kon niet worden aangemaakt. The user is not authorized for this operation based on the provided CustomerCode.

  • Oorzaak: Het PostNL account is niet toegankelijke voor gebruik van de API.
  • Oplossing: Neem contact op met PostNL voor het verlenen van toegang tot de API in jouw account.

Foutmelding: Countries in receiver and sender address not allowed together for this product

  • Oorzaak: Landcode afzender staat ingesteld op een land waardoor de gekozen verzendmethode niet geaccepteerd wordt.
  • Oplossing: Ga in GoedGepickt naar Instellingen > Verzendproviders > kies jouw PostNL verzendprovider en kijk onder de kop Configuratie de afzender instellingen na. Let hier met name op de instelling bij Afzender landcode.

Vragen?

Zie je een foutmelding? Maak dan een screenshot en mail naar info@goedgepickt.nl. Dan zoeken wij het voor je uit en voegen het toe aan deze pagina.


Hoe vond je dit artikel?