Sendcloud: veel voorkomende foutmeldingen

Updated by Marleen

Krijg je wel eens een foutmelding (rode blok) na het aanmaken van een zending en weet je niet wat te doen? Hieronder leggen we de meest voorkomende foutmeldingen uit.

Veel voorkomende foutmeldingen

Foutmelding: announcement failed

  • Vertaling: Aankondiging mislukt
  • Oorzaak: Het is niet gelukt om de zending aan te maken.
  • Oplossing: Bekijk de status-pagina van Sendcloud voor aankondigingen van foutmeldingen of storingen: https://status.sendcloud.com/.

Foutmelding: address_2: "The combination of the ''Mailbox" and "House Number" fields cannot have more than 7 characters, it has currently X."

  • Vertaling: De combinatie van huisnummer en toevoeging is te lang. Deze mogen maximaal 7 karakters bevatten en dat zijn er nu X.
  • Oorzaak: Huisnummer is te lang.
  • Voorbeeld: 105/bus202
  • Oplossing: Pas het aantal karakters aan naar maximaal 7. Zet 105 in het straatnaam veld en bus 202 in het huisnummer veld of neem contact op met de consument.

Foutmelding: "User not allowed to announce"

  • Vertaling: Gebruiker mag niet aankondigen.
  • Oorzaak: Het validatieproces bij Sendcloud is nog niet afgerond.
  • Oplossing: Maak je eerste zending aan via het Sendcloud paneel en voer de acties uit zoals aangegeven in het Sendcloud-paneel.

Foutmelding: "Invalid shipment.id"

  • Vertaling: Ongeldig verzending gegeven.
  • Oorzaak: Het adres kan niet gebruikt worden voor de gekozen verzendmethode OF bij het aanmaken van een zending voor een servicepunt locatie als je in jouw Sendcloud integratie-pagina de servicepunten niet hebt ingeschakeld.
  • Voorbeeld: Je probeert een pakket te verzenden naar het buitenland, terwijl de verzendmethode alleen voor het binnenland is bedoeld.
  • Oplossing: Controleer of de verzendmethode past bij het ontvangstadres.
    Controleer dit in de omgeving van Sendcloud via Integraties -> GoedGepickt integratie -> vink het vakje Servicepunten aan en kies de carriers waar je deze voor wilt gebruiken:

Foutmelding: "User has no address data"

  • Oorzaak: Dit houdt in dat je geen afzender adres hebt geselecteerd in je verzendprovider instellingen van Sendcloud (in GoedGepickt).
  • Oplossing: Log in in je Sendcloud omgeving, door te klikken naar Adressen en daar een adres aan te maken. Vervolgens kan je in GoedGepickt bij je Sendcloud / verzendprovider instellingen een verzendadres als afzender selecteren.

Fout: Ophaallocatie / servicepunt van jouw Lightspeed klanten komt niet goed door of je kunt geen zending selecteren.

Fout: Ophaallocatie / servicepunt van jouw WooCommerce klanten komt niet goed door of je kunt geen zending selecteren.

Vragen?

Zie jij een foutmelding die hier niet tussen staat? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?