Handmatig track&trace informatie invullen

Updated by Stan

In deze handleiding leggen we uit hoe je handmatig track&trace informatie invult.

Waarom eigen track & trace verzendmethode

Is het gewenst om bij een bestelling handmatig de track&trace informatie toe te voegen? Bijvoorbeeld als er incidenteel een zending elders wordt aangemaakt dan bij de gekoppelde vervoerders of wanneer je twee bestellingen hebt voor hetzelfde afleveradres? Dan kan hiervoor de verzendprovider eigen track&trace toegevoegd worden.

Hoe werkt eigen track & trace verzendmethode

GoedGepickt stuurt automatisch de ingevulde gegevens door richting het verkoopplatform. Dit houdt dus in dat ook, bijvoorbeeld bij bol.com, de bestelling correct wordt afgerond. Bij het gebruik van deze verzendmethode zie je de volgende opties bij het aanmaken van een zending;

Toevoegen van deze methode

Dit doe je door te navigeren naar Instellingen -> Verzendproviders -> Toevoegen. Kies hier voor de verzendprovider: Eigen Track&Trace informatie. Zie deze handleiding voor meer informatie over het toevoegen van een verzendprovider.

Mis je een bepaalde vervoerder?

Neem dan contact met ons op zodat wij deze kunnen toevoegen aan de lijst.

Vragen?

Nu weet je hoe je handmatig track&trace informatie invult. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?