Er worden geen pakbonnen automatisch geprint, wat nu?

Updated by Stan

In deze handleiding leggen we uit wat te doen als de pakbonnen niet automatisch worden geprint.

Hieronder volgen een aantal stappen die je eerst kan doornemen alvorens contact met ons op te nemen:

  • Kan je een testprint afdrukken via de computer (bijvoorbeeld een Word-document)? Zo nee, zorg dat de printer actief is & deze printtaken kan uitvoeren. Zo ja:
  • Controleer of het programma Printnode actief is op je computer. Nee? Start deze dan op, via je startmenu op de computer en/of start je computer opnieuw op. Wel actief:
  • Open de PrintNode applicatie en open het tabje: Printers. Is de printer hier actief? Zo nee, activeer dan de printer door er een vinkje voor te plaatsen. Wel actief:
  • Staat onder kolom Status Offline? Start je computer + printer opnieuw op. Wel online?
  • Controleer dan in GoedGepickt of de juiste printer is geselecteerd.

Je kan bij Printnode inloggen en daar zien welke afdruktaken er verzonden zijn.

Controleer of onder A de juiste computer staat, onder B de juiste printer is geselecteerd en onder C done staat. Staat onder C new? Dan betekent dit dat de printtaak niet afgerond kan worden. Bijvoorbeeld omdat de printer niet aan staat, niet aangesloten is met de USB poort of de computer zelfs uit staat.

Kom je er niet aan uit via bovenstaande stappen? Neem dan contact met ons op.

Vragen?

Nu weet je hoe je waarom de pakbonnen mogelijk niet automatisch worden geprint. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je


Hoe vond je dit artikel?