Functionaliteiten GoedGepickt app (mobile)

Updated by Stan

In deze handleiding leggen we uit welke functionaliteiten je terug kunt vinden in de GoedGepickt mobiele app en hoe je deze kunt gebruiken.

Met de mobiele app voor Android & iOS kan je eenvoudig producten picken, voorraad inzien & bewerken, locaties bekijken & aanmaken, en meer! Ook is het mogelijk om barcodescanners te gebruiken van Honeywell Captuvo SLED (voor iPhone/iPod) en Zebra mobiele computers met DataWedge scanners (bijv. de Zebra TC21). Ook kan je de camera gebruiken in een toestel als barcodescanner.

Functionaliteiten in de GoedGepickt mobiele app

In de mobiele GoedGepickt app zijn de volgende functionaliteiten beschikbaar;

  • Bestellingen bekijken
  • Producten in bestelling picken
  • Producten in picklijst picken
  • Producten bekijken incl. voorraadlocaties
  • Voorraadmutaties uitvoeren
  • Voorraadlocaties bekijken
  • Voorraadlocaties aanmaken
  • Inloggen met QR code of logingegevens

Hieronder wordt per functionaliteit toegelicht hoe deze functionaliteiten gebruikt kunnen worden. Onduidelijk? Dan kan je uiteraard contact met ons opnemen.

Bestellingen bekijken

In de GoedGepickt app kan je via het 'dashboard' alle bestellingen inzien, gefilterd op alle bestellingen (All), te picken bestellingen (Ready for picking), bestellingen in verwerking (Picking) en afgeronde bestellingen (Completed orders).

Je kan een bestelling bekijken door een pakbon-barcode te scannen met de camera of barcodescanner. Of je klikt op een bestelling in de app. Je krijgt direct een weergave van de producten, gesorteerd op basis van de voorraadlocatie.

Bovenin je scherm zie je het bestelnummer, met links bovenin de webshopnaam en rechts bovenin de besteldatum.

Picken van producten in bestelling

Als je het bestelling scherm open hebt, kan je zien welke producten er verzameld moeten worden. Per productregel zie je bovenaan de productlocatie, daaronder de productcode en vervolgens de productnaam. Rechts in je scherm zie je welk aantal er gepickt is en gepickt moet gaan worden.

Je kan met een barcode scan het productaantal verhogen. Ook kan je met de vinger drukken op het aantal. Je krijgt dan de mogelijkheid om handmatig het aantal producten te picken.

Ga zo door totdat je alle producten hebt gepickt. Klaar? Dan wordt de bovenbalk in de app groen en kan je bij de inpaktafel de bestelling verder afronden.

Heb je de QR code in je order view aan staan (zie instellingen)? Scan dan de QR code met de 2D barcodescanner bij je inpaktafel! Je opent dan direct je bestelling op de computer bij de inpaktafel. Hierdoor verwerk je sneller je bestelling.

Picken van producten in picklijst

Via het menu rechts bovenin je scherm kun je kiezen voor Picklists. Hier kies je vervolgens onderin of je alle picklijsten in wilt zien (All), alleen jouw picklijsten (My), alleen de single picklijsten (Single) of alleen de batch picklijsten (Normal).

Wanneer je het gewenste tabblad hebt geselecteerd, kies je welke picklijst je wilt picken en kun je aan de slag.

Producten bekijken

Via het (hamburger)menu kan je navigeren naar Products. Vervolgens zie je een product list met een overzicht van alle producten, op deze pagina kan je ook zoeken naar producten. Hier zie je direct een productafbeelding, productcode, productnaam, attributen en eventule tags. Ook is de vrije voorraad van het product zichtbaar.

Wanneer je op het product klikt is er meer informatie beschikbaar. Zo zie je de verschillende voorraadwaarden maar ook de voorraadlocatie(s) waar het product zich bevindt. Ook is het mogelijk om voorraadmutaties uit te voeren.

Voorraadmutaties uitvoeren

Wil je de voorraad van een product aanpassen? Navigeer dan in de app via Products naar een product en druk op het potloodje bij de betreffende locatie. Je kan hier direct een voorraadmutatie (stock mutation) uitvoeren.

Vul in wat voor mutatie je wilt doen; vul +10 of 10 in voor een verhoging of vul -10 voor een verlaging. Tevens vul je daarnaast de reden in, zodat je ook achteraf nog weet waarom je de mutatie hebt uitgevoerd.

De mutatie is direct zichtbaar in GoedGepickt en wordt ook direct bijgewerkt in je verkoopplatformen.

Voorraadlocaties bekijken & aanmaken

Wil je een voorraadlocatie bekijken? Navigeer dan via het hamburger menu naar Picklocations. Je ziet dan een lijst van de voorraadlocaties. Deze worden gesorteerd op numerieke en alfabetische volgorde.

Via de oranje knop bovenaan + add location kan je een nieuwe locatie aanmaken. Er verschijnt een pop-up om de locatienaam in te voeren en te bevestigen. De locatie is direct aangemaakt.

Inloggen met QR code of logingegevens

Je kan natuurlijk inloggen met een e-mailadres en wachtwoord maar je kan ook heel gemakkelijk inloggen door een persoonlijke QR-code te scannen. Lees hier meer infomatie over het aanmaken van een persoonlijke QR-code om in te loggen.

Instellingen

Camera gebruiken als barcodescanner

Wens je de camera van je mobiele toestel te gebruiken als barcodescanner? Dan kan je dit instellingen door in het navigatie menu te navigeren naar Settings en daar de instelling aan te passen 'Enable (barcode)scan button'.

Je ziet nu bovenin je scherm, naast het navigatie icoon, een barcode-icoontje staan. Door op dit icoon te klikken, open je direct de camera en kan je een barcode scannen. (Let op; dit werkt niet zo eenvoudig & snel als een fysieke barcodescanner)

Enable QR code in order view

Wanneer je deze instelling aan zet dan verschijnt er een QR code in het bestelling scherm wanneer alle producten zijn gepickt. Deze kan je scannen, let op dit werkt enkel met een 2D barcodescanner, waardoor je direct de bestelling op de computer kan openen en verder afronden.

Enable QR code in picklist view

Wanneer je deze instelling aan zet dan verschijnt er een QR code in het picklist scherm wanneer alle producten zijn gepickt. Deze kan je scannen, let op dit werkt enkel met een 2D barcodescanner, waardoor je direct de picklijst op de computer kan openen en verder afronden.

Vragen?

Nu weet je welke mogelijkheden er zijn in de de GoedGepickt app. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?