Connectieproblemen PrestaShop koppeling

Updated 1 month ago by Stan Janssen

In deze handleiding leggen we uit wat je kunt doen wanneer je connectieproblemen hebt met je PrestaShop koppeling.

PUT/DELETE requests

Krijg je tijdens het koppelen van je PrestaShop webshop een melding dat de server geen PUT en/of DELETE requests kan verwerken? Neem dan contact op met jouw server beheerder met het verzoek om deze request methods te activeren.

Tijdens het koppelen zie je dit indicatie bolletje. Als deze rood is, zijn er verbinding problemen met de request. Als deze groen kleurt, is de verbinding OK.

De PrestaShop webservice / API werkt voor het bijwerken van gegevens met deze methodes en zijn noodzakelijk voor de koppeling tussen GoedGepickt & PrestaShop.

Checklist

Heb je problemen met het verbinden? Loop dan onderstaande checklists door om veelvoorkomende problemen zelf op te lossen.

Wij vullen deze pagina steeds aan indien er nieuwe fouten bij ons bekend zijn. Heb je problemen die niet in deze lijst staan? Neem dan contact met ons op.

Is https://www.jouwshop.nl/?output_format=JSON geen 404-pagina?

Om te valideren of de PUT/DELETE requests mogelijk zijn, wordt er een PUT & DELETE call (zonder inhoud) gedaan naar https://www.jouwshop.nl/?output_format=JSON . Plaats dus achter jouw shop-URL in de browser deze query parameter: /?output_format=JSON

Zie je niet jouw homepage, maar zie je bijvoorbeeld een foutpagina (404/pagina niet gevonden)? Neem dan contact op met jouw web bouwer / hostingprovider om te controleren waar dit mis gaat.

Vragen?

Nu weet je meer over wat je kunt doen als er connectieproblemen zijn met PrestaShop. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?