QLS Pakketdienst koppelen

Updated 1 month ago by Marleen Triebel

In deze handleiding leggen we uit hoe je QLS Pakketdienst koppelt als verzendprovider in GoedGepickt. Vervolgens kan je vanuit GoedGepickt automatisch verzendlabels aanmaken en afdrukken. Deze verzendlabels worden automatisch aangemaakt in QLS Pakketdienst met jouw gewenste opties.

Gegevens ophalen

Om de koppeling tussen GoedGepickt en QLS Pakketdienst op te zetten zijn de onderstaande gegevens nodig, zoals:

  • E-mailadres (inlog mijnQLS)
  • Wachtwoord (inlog mijnQLS)
  • Bedrijfs - ID
  • Merk - ID

QLS Pakketdienst instellen in GoedGepickt

Nadat je alle gegevens hebt verzameld, kunnen de gegevens worden ingevuld in GoedGepickt. Dit doe je door te navigeren naar Instellingen -> Verzendproviders -> Toevoegen. Selecteer hier vervoerder QLS Pakketdienst. Je kan direct alle gegevens invullen die je eerder hebt verzameld met de gewenste overige gegevens.

Onderaan de pagina is het mogelijk om aan te geven voor welk verkoopplatform deze verzendprovider gebruikt dient te worden. Is er maar een verkoopplatform gekoppeld? Dan is deze mogelijkheid er niet en wordt de verzendprovider automatisch aan jouw huidige verkoopplatform gekoppeld.

Verkoop je via meerdere verkoopplatformen en wil je dezelfde gegevens gebruiken? Dan dien je deze gegevens voor elke QLS Pakketdienst + verkoopplatform combinatie in te vullen.

Let op: QLS Pakketdienst ondersteunt via de API geen servicepunt-zendingen. Je dient deze zendingen zelf handmatig aan te maken totdat QLS een aanpassing heeft doorgevoerd.

Vragen?

Nu weet je hoe je QLS Pakketdienst koppelt als verzendprovider in GoedGepickt. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?