DPD koppelen

Updated 4 months ago by La-Vie van Sundert

In deze handleiding leggen we uit hoe je DPD koppelt als verzendprovider in GoedGepickt. Vervolgens kan je vanuit GoedGepickt automatisch verzendlabels aanmaken en afdrukken. Deze verzendlabels worden automatisch aangemaakt in DPD met jouw gewenste opties.

Let op; deze koppeling werkt alleen als je een eigen contract hebt met DPD. Heb je nog geen contract met DPD? Neem dan contact op met hun sales afdeling.

Gegevens ophalen

Om de koppeling tussen GoedGepickt en DPD op te zetten heb je verschillende gegevens nodig, zoals

  • Gebruikersnaam
  • Wachtwoord
  • Naam afzender
  • Klantnummer
  • Adres
  • Postcode
  • Plaats
  • Landcode

Stap voor stap via DPD

Om deze gegevens op te vragen moet je mailen naar het volgende e-mail adres: customerit@dpd.nl

DPD instellen in GoedGepickt

Nadat je alle gegevens hebt verzameld, kunnen we de gegevens gaan invullen in GoedGepickt. Dit doe je door te navigeren naar Instellingen -> Verzendproviders -> Toevoegen. Selecteer hier vervoerder DPD. Je kan direct alle gegevens invullen die je eerder hebt verzameld met de gewenste overige gegevens.

Onderaan de pagina is het mogelijk om aan te geven voor welke webshop deze verzendprovider gebruikt moet worden. Heb je 1 webshop? Dan is deze mogelijkheid er niet en wordt de verzendprovider automatisch aan jouw huidige shop gekoppeld.

Heb je meerdere webshops en wil je dezelfde gegevens gebruiken? Dan dien je deze gegevens voor elke DPD + Webshop combinatie in te vullen.

Vragen?

Nu weet je hoe je DPD koppelt als verzendprovider in GoedGepickt. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?