Verzendmethode uit checkout importeren uit Prestashop

Updated by Stan

Standaard importeren we niet de gekozen verzendmethode uit Prestashop in GoedGepickt. Onderaan deze pagina lees je wat de reden hiervan is. Door onderstaande stappen te doorlopen, importeren we voor nieuwe bestellingen automatisch de gekozen verzendmethode, zodat je eventueel middels automatische acties de juiste vervoerder / verzendmethode kan selecteren.

Aan de slag

Navigeer in GoedGepickt naar je webshop instellingen door naar Instellingen -> Webshops -> Klik op betreffende Prestashop webshop -> Onder Koppeling webshop zie je de volgende instelling staan ('Importeer vervoerder info in verzendmethode veld').

Schakel deze optie in en sla de webshop instellingen op.

Vanaf nu wordt de gekozen vervoerder automatisch geïmporteerd bij jouw verkoopbestellingen.

Reden van deze instelling

De reden van deze instelling is, omdat er een extra request moet worden gedaan richting de webshop nadat er een bestelling is aangemaakt. De informatie m.b.t. de vervoerder zit niet standaard in het response van de bestelling, waardoor we na het ophalen van de bestelling nogmaals een verzoek moeten doen.

Gebruik je geen extra verzendmethoden in de webshop, dan adviseren we om deze instelling niet in te schakelen. Wens je de informatie wel, dan kan je deze gerust inschakelen. Het is echter zo dat er dubbel zo veel verzoeken richting je webshop worden gedaan voor het importeren van bestellingen.


Hoe vond je dit artikel?