Hoe koppel ik een verzendplatform?

Updated 1 week ago by Marleen Triebel

In deze handleiding leggen we uit hoe je een verzendplatform koppelt aan het GoedGepickt account.

Om een verzendplatform te koppelen aan het GoedGepickt account ga je naar Instellingen -> Verzendproviders.

Verzendprovider overzicht

Hier vind je een overzicht van de bestaande koppelingen met verzendproviders. Aan de bolletjes onder Actief en Verbonden kan je zien of de koppeling aan of uit staat en wel of niet werkt.

  • Staat er een rood bolletje bij actief dan kan je deze zelf activeren door een verzendprovider te bewerken.
  • Staat er een rood bolletje onder Verbonden dan is er iets veranderd in je koppeling gegevens en dien je deze opnieuw in te voeren óf is er een storing bij de verzendpartij. Controleer eventueel op storingen bij je verzendprovider.

Verzendprovider toevoegen

Om je eerste of een nieuwe verzendprovider te koppelen klik je op de oranje knop Toevoegen, rechts in het scherm.

Op de volgende pagina staan de verschillende beschikbare verzendproviders welke te koppelen zijn met GoedGepickt. Via deze pagina vind je meer informatie per verzendprovider zoals welke gegevens je nodig hebt om de koppeling te maken.

Onderaan de pagina kan je nog kiezen voor naam, actief en webshop.

  • Naam: Dit wordt automatisch de naam van de verzendprovider ingevuld. Hier kan je naar wens nog aanpassingen in aanbrengen zoals de naam van de betreffende webshop erachter te plaatsen.
  • Actief: Een verzendprovider welke actief is wordt getoond in de verzend pop-up bij het aanmaken van een zending bij een bestelling. Wil je meerdere verzendproviders aanmaken als bijvoorbeeld back-up/fall-back tijdens een drukke periode, dan kan je ervoor kiezen om die pas actief te maken als het daadwerkelijk gebruikt moet gaan worden.
  • Koppel aan webshop: Een verzendprovider kan maar aan 1 webshop gekoppeld worden. Onderaan de pagina kan je in de dropdown kiezen voor de webshop waaraan je de verzendprovider wilt koppelen. Deze optie is enkel te zien als je meerdere webshops hebt gekoppeld aan GoedGepickt.
    Wens je de verzendprovider voor meerdere platformen te gebruiken? Dan dien je de verzendprovider, met dezelfde gegevens, meerdere keren toe te voegen.

Nu weet je hoe je een nieuwe verzendprovider moet koppelen en waar de groene en/of rode bolletjes in het verzendproviders overzicht voor staan.

Vragen?

Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?