Lightspeed eCom - Afhaalnotificaties

Updated 5 days ago by Stan Janssen

Gebruik je in Lightspeed eCom afhaalbestellingen voor bestellingen die op locatie afgehaald kunnen worden (magazijn / winkel)? En wil je dat de klant een notificatie ontvangt op het moment dat een bestelling afgehaald kan worden? Dan dien je hiervoor de instelling 'Stuur 'Klaar om op te halen' notificatie' in de webshop instellingen te activeren. Hieronder staat uitgelegd hoe je dit doet.

Let op; we kunnen deze afhaal-notificatie enkel meegeven bij het aanmaken van een zending in Lightspeed eCom! We adviseren om een blanko label te gebruiken vanuit de verzendprovider, indien deze niet bestaat bij de verzendprovider, hiervoor Demo provider te installeren.

Je kan dit label dan tevens gebruiken om op een product / doos te plakken, zodat bij de afhaallocatie makkelijk de afhaalbestelling gevonden kan worden.

Aan de slag!

Je vindt deze instelling door in GoedGepickt te navigeren naar Instellingen -> Webshops -> Klik op je Lightspeed eCom webshop en activeer de instelling 'Stuur 'Klaar om op te halen' notificatie' :

Op het moment dat je het (blanko) verzendlabel aanmaakt en een bestelling afrondt, stuurt Lightspeed automatisch een afhaal notificatie naar de klant.

Vragen?

Nu weet je hoe je vanuit GoedGepickt & Lightspeed eCom een afhaalnotificatie kan sturen. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?