Help, de barcodescanner werkt niet!
In deze handleiding geven we je tips wanneer je barcodescanner niet (goed) werkt.
Algemene problemen
- Is de productbarcode bekend in GoedGepickt?
- Komt de pakbon, picklijst o.i.d. met barcode uit GoedGepickt?
- Geeft de scanner een enter na het scannen?
- Staat CAPS LOCK aan? Zet deze dan uit.
- Zorg ervoor dat de browser actief is en de GoedGepickt webapplicatie aan staat.
- Het is niet nodig om in een (zoek)veld te scannen.
- Probeer een andere browser, wij raden Chrome aan.
- Brand er een lampje op de scanner?
- Geeft de scanner een geluid na het scannen?
- Is de scanner goed aangesloten?
- Is de scanner goed opgeladen?
- Scannen vanaf een scherm lukt niet? Controleer of je een geschikte 2D scanner hebt.
- Een QR-code scannen lukt niet? Controleer of je een geschikte 2D scanner hebt.
Draadloze barcodescanner
- Is de houder aangesloten via USB op de betreffende computer?
- Is de scanner goed opgeladen?
- Bij een nieuwe scanner dien je deze minstens 4 uur op te laden.
- Maakt de scanner andere geluiden dan normaal na het scannen? Dan heeft de scanner niet goed in de houder gezeten en dien je deze nog op te laden.
Bedraade barcodescanner
- Is de scanner aangesloten via USB op de betreffende computer?
Algemene oplossingen
Controleer altijd of de USB kabel juist is aangesloten en start de computer opnieuw op.
Andere problemen?
Heb je bovenstaande punten gecontroleerd maar werkt de scanner nog steeds niet? Stuur ons dan een filmpje van de barcodescanner wanneer je een product scant met GoedGepickt in beeld.
Heb je andere problemen met de barcodescanner en/of (ook) buiten de GoedGepickt webapplicatie om? Dan raden wij aan contact op te nemen met de organisatie waar de barcodescanner is aangeschaft. Heb je de barcodescanner aangeschaft via shop.goedgepickt.nl dan kan je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.