Retour aanmaken

Updated by Marleen

In deze handleiding leggen we uit hoe je handmatig een retour aan kan maken.

Handmatig aanmaken

Het aanmaken van een retour kan je doen vanuit een afgerond bestelling. Hier heb je de mogelijkheid om bovenaan de pagina op retour aanmelden te klikken. Vervolgens kom je op een nieuw scherm.

Producten selecteren

In het scherm retour aanmaken zie je verschillende gegevens. Zo kan je zien voor welke bestelling de retour wordt aangemaakt. Via de pijltjes zijn ook de bestelgegevens en notities uit de oorspronkelijke bestelling zichtbaar.

Op deze pagina kan je, door te scannen, de aantallen van de retour gekomen producten aangeven. Daarnaast kan ook de reden worden geselecteerd.

Ontvang je 3 dezelfde producten met 3 verschillende redenen of is er 1 kapot? Dan kan je door de acties achter de regel het product splitsten.

Retour aanmaken

Heb je alle retour gekomen producten geselecteerd dan kan je kiezen voor 2 opties;

  • Retour aanmaken: Hiermee maak je een retour aan voor de opgegeven aantallen. Op de volgende pagina kan je de producten bevestigen en eventueel aangeven dat een product niet terug op voorraad mag komen.
  • Retour aanmaken + producten verwerken + ontvangst bevestigen: Hiermee kan je met een druk op de knop de retour aanmaken, de producten bevestigen (alle producten worden op voorraad genomen) en de retour direct als ontvangen registreren.

Vragen?

Nu weet je hoe je een retour aan kan maken. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?