Third party app - Optiply
Onze Optiply-koppeling is ook geschikt voor fulfilment accounts. Je stel bij een fulfilmentaccount bij het koppelen een fulfilmentklant in zodat we alleen de data van de betreffende klant synchroniseren.
We synchroniseren in de Optiply apps voor fulfilment geen leveranciers omdat je geen fulfilmentklant kan selecteren bij een leverancier.
Voorbereiding
Alvorens je aan de slag gaat met de Optiply-koppeling, dien je te controleren of jouw GoedGepickt account geschikt is om te koppelen met Optiply. Hieronder een checklist:
- Alle producten hebben een leverancier;
- Alle leveranciers hebben een e-mailadres ingesteld;
- Alle producten hebben de juiste voorraadstanden;
- "Bestellen in veelvoud van" is per product ingesteld.
Daarnaast dien je bij Optiply de account gegevens op te vragen, welke je dient te gebruiken voor de koppeling in GoedGepickt.
Synchronisatie
Producten
Alle producten uit GoedGepickt worden gesynchroniseerd naar Optiply (1 keer per nacht). GoedGepickt is hiermee leidend. Indien je aanpassing wenst te doen aan de productinformatie, dan doe je dit in GoedGepickt. De informatie die vanuit GoedGepickt naar Optiply wordt doorgestuurd is:
- Naam
- Productcode
- Verkoopprijs
- Inkoopprijs
- Ongelimiteerde voorraad ja / nee
- Voorraadaantal (vrije voorraad)
- Inkoopbaar ja/nee
- Leverancier
- Leverancier productcode
- Inkopen in veelvoud van
In GoedGepickt hanteren we anderen benamingen dan in Optiply. Hieronder vind je een 'vertaaloverzicht':
GoedGepickt | Optiply |
Productcode | SKU |
Leverancier inkoopprijs | Inkoopprijs |
Bestellen in veelvoud van | Bestellen per |
Inkoopbaar | Uitfaseren |
Op het moment dat je een product verwijdert uit GoedGepickt, wordt deze in Optiply gemarkeerd als uitgeschakeld.
Elke nacht worden geautomatiseerd alle nieuwe producten gesynchroniseerd met Optiply.
Voorraad
Elke voorraadmutatie wordt realtime doorgestuurd naar Optiply. Daarnaast worden wijzigingen in de volgende gegevens ook realtime doorgestuurd:
- Productcode
- Productnaam
- Verkoopprijs excl. btw
- Ongelimiteerde voorraad ja/nee
- Inkopen in veelvoud van
- Inkoopbaar
- Leverancier
- Productcode leverancier
- Negeer product voor Optiply synchronisatie
- Vrije voorraad waarde
Verkopen
Indien er in GoedGepickt een verkoop wordt aangemaakt, dan wordt dit realtime doorgestuurd richting Optiply als een verkoop. Elke bestelregel wordt naar Optiply gestuurd. De volgende velden worden meegestuurd:
- Bestelregels
- ProductID (van Optiply)
- Subtotaal bedrag
- Aantal
- Besteldatum
- Totaal bestel bedrag
Inkoopbestellingen
Vanuit Optiply worden inkoopbestellingen 1 keer per 30 minuten opgehaald en ingeladen in GoedGepickt. Je kan deze inkoopbestellingen terugvinden in GoedGepickt via Inkoopbestellingen -> Alle inkoopbestellingen.
Inkoopbestelling ontvangst
Op het moment dat je goederen ontvangt van een inkoopbestelling, wordt dit naar Optiply doorgestuurd. Hiermee registreert Optiply of de beloofde levertijd ook voldoet aan de daadwerkelijke levertijd. Op het moment dat je een inkoopbestelling afrondt in GoedGepickt, wordt dit ook realtime naar Optiply doorgestuurd.
Leveranciers
Vanuit GoedGepickt worden automatisch leveranciers aangemaakt in Optiply. Heb je een nieuwe leverancier? Maak deze dan aan in GoedGepickt. Indien je een leverancier bijwerkt, wordt deze ook direct bijgewerkt in Optiply.
De volgende gegevens worden doorgestuurd naar Optiply:
- Leverancier naam
- E-mailadres
- Backorders toegestaan
- Backorders drempel (standaard 0)
Op het moment dat je in Optiply een product hebt staan dat aan meerdere leveranciers is gekoppeld en je wijzigt de leverancier in GoedGepickt, dan wordt de oude leverancier koppeling verwijderd en de nieuwe leverancier gekoppeld aan het product. Dit zie je enkel terug in Optiply en niet in GoedGepickt.