Third party app - Optiply

Updated 14 hours ago by Stan Janssen

De koppeling met Optiply is door GoedGepickt ontwikkeld. Indien je vragen hebt over de koppeling, ben je bij GoedGepickt aan het juiste adres. Heb je vragen over de functionaliteiten van Optiply? Dan kan je direct met Optiply contact opnemen.

Voorbereiding

Alvorens je aan de slag gaat met de Optiply-koppeling, dien je te controleren of jouw GoedGepickt account geschikt is om te koppelen met Optiply. Hieronder een checklist:

  • Alle producten hebben een leverancier;
  • Alle leveranciers hebben een e-mailadres ingesteld;
  • Alle producten hebben de juiste voorraadstanden;
  • "Bestellen in veelvoud van" is per product ingesteld.

Daarnaast dien je bij Optiply de account gegevens op te vragen, welke je dient te gebruiken voor de koppeling in GoedGepickt.

Synchronisatie

Producten

Alle producten uit GoedGepickt worden gesynchroniseerd naar Optiply (1 keer per nacht). GoedGepickt is hiermee leidend. Indien je aanpassing wenst te doen aan de productinformatie, dan doe je dit in GoedGepickt. De informatie die vanuit GoedGepickt naar Optiply wordt doorgestuurd is:

  • ​Naam
  • Productcode
  • Verkoopprijs
  • Inkoopprijs
  • Ongelimiteerde voorraad ja / nee
  • Voorraadaantal (vrije voorraad)
  • Inkoopbaar ja/nee
  • Leverancier
  • Leverancier productcode
  • Inkopen in veelvoud van

In GoedGepickt hanteren we anderen benamingen dan in Optiply. Hieronder vind je een 'vertaaloverzicht':

GoedGepickt

Optiply

Productcode

SKU

Leverancier inkoopprijs

Inkoopprijs

Bestellen in veelvoud van

Bestellen per

Inkoopbaar

Uitfaseren

Op het moment dat je een product verwijderd uit GoedGepickt, wordt deze in Optiply gemarkeerd als uitgeschakeld.

Elke nacht worden geautomatiseerd alle nieuwe producten gesynchroniseerd met Optiply.

Voorraad

Elke voorraadmutatie wordt realtime doorgestuurd naar Optiply. Hierbij sturen we tevens de volgende gegevens mee:

  • Productcode
  • Verkoopprijs excl. btw
  • Ongelimiteerde voorraad ja/nee
  • Vrije voorraad waarde

Verkopen

Indien er in GoedGepickt een verkoop wordt aangemaakt, dan wordt dit realtime doorgestuurd richting Optiply als een verkoop. Elke bestelregel wordt naar Optiply gestuurd. De volgende velden worden meegestuurd:

  • Bestelregels
    • ProductID (van Optiply)
    • Subtotaal bedrag
    • Aantal
  • Besteldatum
  • Totaal bestel bedrag

Inkoopbestellingen

Vanuit Optiply worden inkoopbestellingen 1 keer per 30 minuten opgehaald en ingeladen in GoedGepickt. Je kan deze inkoopbestellingen terugvinden in GoedGepickt via Inkoopbestellingen -> Alle inkoopbestellingen.

Inkoopbestelling ontvangst

Op het moment dat je goederen ontvangt van een inkoopbestelling, wordt dit naar Optiply doorgestuurd. Hiermee registreert Optiply of de beloofde levertijd ook voldoet aan de daadwerkelijke levertijd. Op het moment dat je een inkoopbestelling afrondt in GoedGepickt, wordt dit ook realtime naar Optiply doorgestuurd.

Leveranciers

Vanuit GoedGepickt worden automatisch leveranciers aangemaakt in Optiply. Heb je een nieuwe leverancier? Maak deze dan aan in GoedGepickt. Indien je een leverancier bijwerkt, wordt deze ook direct bijgewerkt in Optiply.

De volgende gegevens worden doorgestuurd naar Optiply:

  • Leverancier naam
  • E-mailadres
  • Backorders toegestaan
  • Backorders drempel (standaard 0)

Op het moment dat je in Optiply een product hebt staan dat aan meerdere leveranciers is gekoppeld en je wijzigt de leverancier in GoedGepickt, dan wordt de oude leverancier koppeling verwijderd en de nieuwe leverancier gekoppeld aan het product. Dit zie je enkel terug in Optiply en niet in GoedGepickt.


Hoe vond je dit artikel?