Bestelling aanpassen

Updated by Marleen

In deze handleiding leggen we je uit hoe je een bestelling aan kan passen en waar je rekening mee dient te houden. Voor het verwerken van een bestelling, verschillen tussen bestelstatussen of het handmatig aanmaken van een nieuwe bestelling zijn aparte handleidingen.

Hoe pas je een bestelling aan?

Bovenin het scherm bij een bestelling op een bestellingdetail pagina staat de knop Pas bestelling aan.

Wanneer je op deze knop klikt kom je in het volgende scherm;

Hier kunnen producten worden toegevoegd, middels de zoekbalk of het scannen van een productcode. Door het kruisje achteraan een productregel kan het product verwijderd worden van de bestelling. Ook kunnen de prijs en het aantal van een product aangepast worden.

Daarnaast is het mogelijk om middels een Excel import producten toe te voegen aan een bestelling. Een voorbeeld van het te gebruiken Excel bestand is beschikbaar door via de productdetail pagina een Excel van de bestelling te downloaden.

Vergeet niet om na het doen van aanpassingen op producten opslaan te klikken.

Wat is een extern ID?

Wil je producten verwijderen of aanpassen en krijg je de melding, weet je het zeker?. Heeft dat te maken met het extern ID.

Een extern ID is het nummer van het product dat zorgt voor de koppeling tussen GoedGepickt en het verkoopplatform. 'Onder water' worden deze nummers bijvoorbeeld gebruikt om track en trace informatie te koppelende / afronding van de bestelling (per order item) te communiceren. Wanneer je een product verwijdert van de bestelling verwijder je dus ook deze onderliggende koppeling. Met het handmatig opnieuw toevoegen van hetzelfde product krijg je deze koppeling NIET terug. Wanneer je een koppeling dreigt te verwijderen krijg je eerst een melding of je zeker weet dat je deze actie uit wilt voeren.

Heb je toch een product verwijderd wat niet de bedoeling was kan je de bestelling hersynchroniseren. Hierdoor wordt de bestelling opnieuw binnen gehaald en de onderliggende koppeling weer gemaakt.

Vragen?

Nu weet je hoe een bestelling aan kan passen en waarvoor het extern ID belangrijk is. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?