Bestelling aanpassen

Updated 2 months ago by Marleen Triebel

In deze handleiding leggen we je uit hoe je een bestelling aan kan passen en waar je rekening mee dient te houden. Voor het verwerken van een bestelling, verschillen tussen bestelstatussen of het handmatig aanmaken van een nieuwe bestelling zijn aparte handleidingen.

Hoe pas je een bestelling aan?

Bovenin het scherm bij een bestelling heb je de knop Pas bestelling aan.

Wanneer je op deze knop klikt kom je in het volgende scherm;

Hier kan je producten toevoegen of verwijderen van de bestelling, ook kan het order aantal aangepast worden.

Wat is een extern ID

Een extern ID is het nummer van het product dat zorgt voor de koppeling tussen GoedGepickt en het verkoopplatform. 'Onder water' worden deze nummers bijvoorbeeld gebruikt om track en trace informatie te koppelende / afronding van de bestelling (per order item) te communiceren. Wanneer je een product verwijdert van de bestelling verwijder je dus ook deze onderliggende koppeling. Met het handmatig opnieuw toevoegen van hetzelfde product krijg je deze koppeling NIET terug. Wanneer je een koppeling dreigt te verwijderen krijg je eerst een melding of je zeker weet dat je deze actie uit wilt voeren.

Heb je toch een product verwijderd wat niet de bedoeling was kan je de bestelling hersynchroniseren. Hierdoor wordt de bestelling opnieuw binnen gehaald en de onderliggende koppeling weer gemaakt.

Vragen?

Nu weet je hoe een bestelling aan kan passen en waarvoor het extern ID belangrijk is. Zijn er toch nog onduidelijkheden, heb je andere vragen of ideeën? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?