WooCommerce: veel voorkomende foutmeldingen

Updated by Marleen

Problemen met de koppeling van WooCommerce? In deze handleiding leggen we de meest voorkomende foutmeldingen uit.

Veelvoorkomende foutmeldingen

Foutmelding: "401 woocommerce_rest_cannot_view" (Error: Je kunt gegevensbronnen niet weergeven. [woocommerce_rest_cannot_view])

  • Vertaling: Je kunt deze gegevensbron niet bekijken.
  • Oorzaak: Er is een fout met de API sleutel. Hierdoor kan de data niet worden opgehaald.
  • Oplossing: Je dient een nieuwe API sleutel te genereren via WooCommerce en de koppeling in GoedGepickt aanpassen met de nieuwe sleutel (Let op: de huidige koppeling aanpassen, niet verwijderen). Voor meer informatie over de koppeling met WooCommerce kun je deze helppagina raadplegen.
    Let op; een WooCommerce API-sleutel is gekoppeld aan een gebruiker in WooCommerce. Indien de gekoppelde gebruiker wordt verwijderd, wordt ook de API-sleutel verwijderd. Zorg er dus voor dat de gebruiker nooit wordt verwijderd.

Fout: Er heeft zich een kritieke fout voorgedaan op deze site. Meer informatie over probleemoplossing in WordPress. [internal_server_error]

In dat geval dient de webbouwer zelf in de PHP-error logs te kijken van de website; daar moet een probleem in staan wat deze fout veroorzaakt. Vaak is dit een plug-in of het thema dat e.e.a. in de weg zit. Mochten zij de error logs niet kunnen zien, kunnen ze dit op kunnen vragen bij de webhostingprovider.

Fout: Bestelling wordt "onterecht" aangepast / er worden dubbele bestelnummers geimporteerd

  • Oorzaak: In WooCommerce is het mogelijk om zelf het startnummer voor bestelnummers te kiezen. Is dit ooit aangepast en/of in het verleden een backup teruggezet dan kan het op een gegeven moment zo zijn dat er dubbele bestelnummers ontstaan.
  • Oplossing: Pas de instelling voor het startnummer van bestelnummers aan naar een beginwaarde die nog niet eerder is voorgekomen.

Fout: De opgegeven API-sleutel heeft geen schrijf rechten. [woocommerce_rest_authentication_error]

  • Oorzaak: Dit betekent dat er geen rechten zijn om door GoedGepickt iets in de WooCommerce shop bij te werken.
  • Oplossing: Pas de rechten voor GoedGepickt in WooCommerce aan. Ga naar je WooCommerce account > Instellingen > Geavanceerd > klik door naar GoedGepickt (of naam zoals deze is opgegeven) > En dan dit blok aanpassen naar Lezen / Schrijven > Opslaan.

Vragen?

Zie jij een foutmelding die hier niet tussen staat? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!


Hoe vond je dit artikel?